viernes, 19 de septiembre de 2014

Encetem!

Després de dos dies d'organització del semestre, de les primeres passes en totes les assignatures, i de veure tots i cada un dels punts rellevant de l'assignatura per la que s'ha creat aquest blog (Noves tecnologies d'informació i comunicació en educació), ja és bona hora per crear i encetar el blog! Veureu que tinc un nom d'usuari força peculiar; això és degut a que no només utilitzo Blogger per a dur a terme aquesta assignatura, també compto amb un blog personal des de fa força temps sota el psuedònim de Jay Ziedrich. És per aquest motiu que tinc aquesta espècie de nom híbrid!

Comencem amb una assignatura molt bonica que, alhora, ens hi demanarà molt d'esforç. No només en coordinar totes les parts de la meteixa, també haurem d'escoltar, comprendre, reflexionar i, sobretot, respectar en tot moments les opinions de companys i companyes. Ah! I, com és obvi, aprendre sobre el meravellós món de les Noves Tecnologies i les TIC en educació!
Penso que una bona manera d'encetar tot això és que em conegueu una mica millor. Què us sembla si aquí també us deixo les preguntes d'inici que vam posar en el fòrum de l'aula?





És a dir... Què n'és de tu, eh?
Em dic Jordi, nascut i resident de Lleida capital, 25 anys. Emparellat des de fa temps, però encara sense possibilitat d'independitzar-nos! Actualment estic cursant únicament la llicenciatura de psicopedagogia aquí i, juntament a aquesta assignatura, també estic fent Anàlisi de casos i Avaluació de programes. Sí, ho sé, em faltarà temps... Actualment, treballant a Correos y Telégrafos, des dels 18 anys.

L'única experiència formal que he tingut han estat les pràctiques de Magisteri i l'any que vaig estar com a auxiliar en el Departament d'Orientació d'un centre concertat. Fou en aquell moment on em vaig decidir per fer Psicopedagogia. També he estat treballant com a monitor d'activitats de lleure, però com va ser quelcom molt esporàdic i molt limitat, no ho considero de gran rellevància.

I d'experiència en TIC, què, com vas?

Poca, molt poca. No tinc gaires inconvenients en posar-me davant d'un PC i aprendre ràpidament, però a la Universitat vàrem treballar bastant poc en aquest aspecte (en el que fa a multimèdia!). En material "clàssic", per així dir-ho, més enllà de la Universitat, les pràctiques, i l'avaluació que realitzava conjuntament amb els membres del departament d'orientació, poca cosa més. Podria dir que sóc com un novell amb el carnet de conduir: sap el que és bàsic, però encara li falta rodatge. Molt rodatge.

Què t'agradaria aprendre, llavors?

Voldria aprendre en el que fa referència a les competències TIC per a docents. Penso que és quelcom molt rellevant, i que té i tindrà molt pes en un futur. Penso que certs coneixements informàtics en la creació i manipulació de continguts de blog, així com reflexions i opinions que, de forma recíproca, ens faran cavil·lar (i molt!) sobre el món de les noves tecnologies en l'educació.

Et compromets a...

...esforçar-me al màxim, a aprendre de i entre tots, i a millorar la meva competència en les TIC!

I què suposa per a tu les NNTT?

El trencament de les barreres físiques. El fet de poder compartir dades, fets, relats, projectes (sobretot) amb escoles arreu del món és una finestra oberta a l'intercanvi cultural, a millorar les competències de docents i alumnes, a fer les escoles més obertes al món, a crear una xarxa internacional d'educadors... I podria dir mil coses més!

Bé, companys, penso que com a introducció ja és suficient!


Molta sort i bona feina a tots!

No hay comentarios:

Publicar un comentario