martes, 6 de enero de 2015

Reelaborant les preguntes trampa

Abans de penjar el meu propi aprenentatge com a cas (que espero tenir aquesta mateixa nit o demà), agafant la idea de la Natalia (la qual ha realitzat en el fòrum de l'assignatura un petit espai de reflexió sobre la evolució en l'opinió de les mateixes), he pensat que seria bona idea fer un petit espai de reflexió explicant part del meu canvi conceptual a través del comentari de les mateixes. No serà excessivament extens; m'interesa que sigui, només, una petita síntesi.



TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ______ 7
Aquest és part dels objectius; però no l'objecte principal. De la mateixa manera que l'avaluació tecnològica és integradora i global, penso que la TE no només té com a objectiu que els docents aprenguin tècniques significatives. S'encarrega, també, de l'estudi dels processos d'E/A a través del paper mediador de les TIC (per exemple)... Oferir aquest ventall és només la punta de l'iceberg.

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ______ 10
Un 10 és carregar-se l'aprenentatge significatiu. Ni molt menys; el debat i el treball cooperatiu intens m'ha fet obrir els ulls: els mòduls estan bé; les reflexions compartides són un autèntic diamant.

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ________ 10
Ens tornem a carregar l'aprenentatge significatiu... Per segon cop. Tal i com va dir en Manel al fòrum, transimissió de coneixement? Ok, perfecte, dona'm una mica del teu xinès. Els professionals de l'educació han de ser competents en crear situacions que afavoreixin l'aprenentatge significatiu en els alumnes per a que aquest siguin els veritables constructors del seu propi coneixement.

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: _____  10
I tornem amb l'error! Ja hem vist en les relacions CTS que el sistema és molt complex, i que la tecnologia pot ser emprada des d'una diversitat de perspectives diferents.

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: _____ 10
Agafem aquest 10 amb pinces. Si fossin totes com les d'aquesta assignatura, sí, ho són. Malauradament, hi ha unes quantes en les que per a res.

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: _____ 2
Penso que aquesta és l'única en la que encara mantinc la meva postura.

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: _______10
Fem retrospecció i mirem la primera pregunta, si us plau...

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ______ 6
Penso que aquí mantinc un 6 (o un 5), perquè penso que sí, poden millorar. El debat que hem realitzat en aquesta assignatua ha estat molt enriquidor, però teníem unes pautes preestablertes que ho han fet possible. En canvi, hi ha d'altres que són un autèntic caos... Suposo que tot depèn de "les normes", i de la predisposició dels alumnes.

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ________ 6
Tornem a mirar la pregunta de transimissió de coneixements... Les TIC són GRANS mediadores, però no són transmissores.

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ________ 8
Penso que aquesta pregunta està més que contestada en l'últim mapa conceptual de les relacions CTS. Un  8? Ni de llarg.

No hay comentarios:

Publicar un comentario